11.5.2015 13:41:47 stará Marie
Re: obrana matematiky
Monty, "Tante,
no, ale v případě matematiky si opravdu myslím, že těch "s praxí nepropojených znalostí" bude docela dost. A s myšlením to až tak úplně nesouvisí."
Ohledně matematiky zde souhlasím s Tante. Je to problém didaktiky a myšlení. Matematika střední natož základní školy rozhodně není "mimo život", spíše naopak -je škoda, jak málo lidi o věcech praktického života přemýšlí "matematicky". Spoustu věcí si fakt člověk může "spočítat" předem, a lépe se rozhodovat, orientovat v situaci. Od jednoduchých věcí typu nákupy, pojištění, časový harmonogram... až k záležitostem vztahů (zde opatrně) (vynechala jsem široký a pestrý prostor mezi...). Právě většinový pocit, že matematika obsahuje dost "s praxí nepropojených znalostí" sama o sobě, že je to její vlastnost, stojí za její obvyklou neoblíbeností, ovšem to plyne ze špatné didaktiky stejně jako se z ní odvíjí i zdánlivá obtížnost předmětu. Jen opravdu bystré mozky (inteligence typově cca testy Mensy) dokáží vidět matematiku v její pochopitelné a užitečné přirozenosti školnímu podání navzdory.
Odpovědět