11.9.2015 9:51:55 Pam-pela
Re: Tvoření s deváťáky
Bedunko, přesně.....mě taky docela štve - to vymýšlení nějakých umělých činností v příslušné hodině.
Spousta kluků nemá doma táty ani jiný chlapský vzor, co by jim ukázal, jak se postavit k základním pracovním činnostem a ani ve škole už nevidí, jak vypadá šroubovák, pájka, vrtačka, šupléra atd...přestože je tomuto předmětu vyhrazena jedna hodina týdně.
Holky zas neumí vzít do ruky jehlu a nit, přišít si knoflík, za nebo šít dírku, uháčkovat ani krátký sloupek.
(Co pamatuju, měli jsme v osmičce dílny i my holky - jsem docela šikovná i na "mužské" práce" a spouta mých dovedností pochází odtamtud, tvořili jsme docela složité věci, třeba krabičky se světýlkem, kterou jsme fakt vyrobili celou - nařezali, ošmirglovali, slepili, natáhli drátky, spájeli, připojili vypínač, žárovku atd....dělali jsme věšáky na nářadí, pracovali se dřevem, s kovem, vrtali...
Jinak klidně bych ukázala práci se šrouby, s hřebíky, nýty, cvočky, s pájkou, vrtačkou, lepení duší, třeba druhy různých promazávacích olejů - prostě věci, co ty děti pak vážně využijou v životě.
Jinak s takovýmhle nevyužitým předmětem to je podobný případ jako předmět Finanční gramotnost ve třídě našich dětí - prostě vyplnění dané hodiny něčím často nepotřebným, nezáživným...zbytečným.
Poku to neučí někdo, kdo ví, CO učit a jak.-...tak snad by ten předmět vůbec nemusel v rozvrhu být, je to aprd.
Odpovědět