
Kromě zastánců se k Hejného metodě vyjadřuje i početný zástup kritiků.
| withep | 93862 |
|
|
25.11.2016 8:19:15
Lassie
,já posílám syna do školy hlavně proto, aby tam nějak pobral sociální vztahy. Co se týče učiva, stačila by mu místo celého dopoledne hodina intenzivní práce. Ale doma bych ho učit nechtěla, mám co dělat, aby si dodělal učení, když je nemocný, jako rodič nejsem dostatečná autorita a nemám na to nervy . Nástup do školy a první rok dva byly náročné, teď už tam není tak nešťastný a zvládá, ale vím, že kdybychom měli blíž montessori nebo něco podobného, byl by tam šťastný a spokojený. Waldorf ne, je takový racionálně-technický typ a jede jak nadupané autíčko. |
| Lassiesevrací | 134328 |
|
|
25.11.2016 7:26:25
Tady bych souhlasila s Withep.. Klasická výuka bývá dost neefektivní, co se získávání vědomostí týče. Nahnat děti do třídy a hustit do nich jeden předmět za druhým, to otráví i nadšence. Je přeci prokázáno, že člověk se dokáže koncentrovat jen určitou dobu, pak vypíná. Málokterý učitel s tímhle umí během hodiny pracovat.
Vidím to u syna. Je zvídavý, nasává jak houba. Je mu 8, má rád knihy z edice Dobrodružná věda, Dobrodružná matematika, rád s ni i kreslí různé mapy, nebo skládá mapy jako puzzle, rád zkoumá mikroskopem.... je hodně tvořivý. Baví ho, když mu čtu v jednoduché angličtině třeba comicsy. ALE nedávno psal nějaké sebehodnocení, kde napsal, že ve škole pomoc potřebuje s angličtinou. A vypadlo z něj, že často během hodiny učitelku prostě neposlouchá, tak pak neví, když se ho na něco ptá. Že ho to nebaví. Přitom rád hraje anglické pexeso, prohlíží si anglické knížky pro děti, vyptává se na slovíčka atp. Vzhledem k jeho zdravotnímu stavu bývá unavený, má taky problém s koncentrací a tohle není způsob, jak se toho hodně naučit. Naopak - v Motole měl učitelku max.hodinu denně(a to jen, když mu bylo dobře) a udržel se spolužáky krok. Proto věřím tomu, co píšou zastánci domácí školy. Různé domácí úkoly, nesmyslné přepisování věcí(mami, tohle bylo nanečisto, teď to musim ještě přepsat) atp. spolehlivě touhu po učení zabijí. Dává to smysl, učit se, co chci. Když si budu chtít přečíst o Přemyslovcích a někdo mě bude táhnout ke stolu a hustit do mě chemii, nebudu vědět ani jedno. Naštěstí syn chodí na celkem progresivní malou školu a tam ředitelka dělá, co může, aby v dětech probudila nadšení z učení a poznávání. Takže to určitě lze nějak udělat, aby se probralo podstatné a přitom aby z toho děti něco vstřebaly. Pro Waldorf nemám to pravé , je to navíc ještě dál, než škola, kam děti vozím - a už takhle je to převážení dost stresové. Ale mám tam přátele, mezi rodiči i učiteli, a celkem jim fandim. Dřív mě lákali, jestli nechceme Waldorf zkusit, ale říkám jim, že jsou sekta a že se mezi fanatiky nehodim ![]() Všichni jsou VŠ. A děti, které znám, jsou moc fajn, většina hraje na nějaký hudební nástroj a nikdo z nich není ani trochu retardovaný ![]() |
| withep | 93862 |
|
|
24.11.2016 22:46:26
"Po nějaké době zjistili, že nic neumí.
Prostě, co nechtěl, nedělal. Věnoval se jen tomu, co ho bavilo, a na zbytek kašlal. Nevím, jaký je tam přesně styl výuky, ale evidentně mu to procházelo." Nemám tedy vlastní zkušenost s alternativní výukou, ale řekla bych, že tato slova celkem příhodně, byť negativně popisují to, co já bych viděla jako pozitivní. Dítě se učí to, co ho baví, čili dítě baví to, co se učí. Učí se to rádo, dobře a dobrovolně, protože je vedeno vlastní, vnitřní motivací, cokoliv jiného je slabá náhražka. "Po nějaké době zjistili, že NIC neumí" - co přesně je myšleno oním NIC? Že neumí to, co se v téže době naučily jiné děti v jiných školách? Na tom není nic špatného, ty se zase nenaučily to, co se naučil on, a pokud byl vnitně motivovaný, je jeho naučení mnohem hodnotnější a trvalejší. |
| Anni&Annika | 50178 |
|
|
24.11.2016 22:43:56
aha qwerty...tak skolku tady pry maji dobrou...ale cim vys jdes, tim je to horsi.
|
| ctvrtka | 123886 |
|
24.11.2016 22:37:10
Anni ja mluvim o waldorfsky skolce. Jaka je skola netusim pac jsem byla lina dite vozit pres cely mesto.
|
| Delete | 8214 |
|
|
24.11.2016 22:35:53
tim chces jako rict, ze kdyz jsem dala dite na normalni skolu, ze se nestaram o sve dite?
![]() že školu navštěvují děti rodičů zajímajících se o vzdělání svých dětí a také o to, jak se dítě cítí. Jsou to rodiče angažovaní (když bylo potřeba během dvou měsíců vybudovat z ničeho úplně nové dvě třídy, aby pro děti zachovaly učitelky, se kterými byli spokojeni, tak to prostě udělali), spolupracující, zajímající se.. Ne, opravdu jsem nikde nenapsala, že se nestaráš o své dítě, protože jsi dala dítě do normální (to jako že Montessorka je nenormální, jo?) školy....ale Dana vypsala řadu možností, jací jsou rodiče, co dávají děti do alternativ, a ani jedna nezněla pro rodiče dětí z alternativních škol příliš lichotivě...tak jsem si dovolila..mimochodem stejně jako Alena v příspěvku přede mnou a jí tu nic takového nepíšeš...napsat, že já znám z Montessorky rodiče úplně jiné, než ona napsala.... Tak bych si vyprosila, abys mi tu podsouvala nějaké osobní útoky...možná sis toho nevšimla, ale to není můj styl . |
| Delete | 8214 |
|
|
24.11.2016 22:30:23
Anni,
já to chápu, ale ty evidentně nechápeš, co jsem psala. Byla to reakce na tvé zobecnění, jak to chodí v alternativních školách...Já nepopírám, co tvé dítě popsalo a že to zažilo, ale tys z toho udělala pravidlo pro všechny ´Montessorky: Po prichodu do nemecka to vypadalo ve tride jak v montessori. Smisena trida, deti tam pobihaly, mluvily, tancily, skakaly... Stačilo tam přidat dvě slůvka...že to tam vypadalo jako v JEJÍ BÝVALÉ Montessori...což jsi možná měla na mysli, ale tvoje vyjádření prostě říká něco jiného.... |
| Anni&Annika | 50178 |
|
|
24.11.2016 22:24:11
qwerty, tak zrovna u nas ty vzorne vychovane deti z tehle skoly nepresly.
Je to tu maly mesto, jsou tam deti ze stredni tridy /spis ty, co si jejich rodice na neco musi hrat ci rodice, co by radi neco byli/. Proste se oddelit od zbytku a ukazat, ze jsou neco lepsiho... Kluci macho, holky neco podobneho. Vcera se zrovna v tridnicke resil jeden kluk z tehle skoly. Docela katastrofa chovani vuci ostatnim detem. Ale prikladam to tomu malomestu.... |
| Anni&Annika | 50178 |
|
|
24.11.2016 22:13:56
Delete a chapes, ze to takhle popsalo moje dite?
A tohle teda je taky gol...tim chces jako rict, ze kdyz jsem dala dite na normalni skolu, ze se nestaram o sve dite? ![]() že školu navštěvují děti rodičů zajímajících se o vzdělání svých dětí a také o to, jak se dítě cítí. Jsou to rodiče angažovaní (když bylo potřeba během dvou měsíců vybudovat z ničeho úplně nové dvě třídy, aby pro děti zachovaly učitelky, se kterými byli spokojeni, tak to prostě udělali), spolupracující, zajímající se.. . Jinak teda tady je soukroma skola, je to Waldorf. Pripadala v uvahu pro malou, ale nakonec vysla statni spadova. Byli jsme se tam podivat. Jedine pozitivum by asi nase mala videla pouze v tom, ze tam maji jezdeckou vyuku /muze tam byt i soukromy kun/ a nadherne prostredi. Z te soukrome, ac je to od skolky po gympl, prechazeji deti houfne na nase statni gymnazium. Mala ted zacala v 5 s detma z teto skoly, jsou i v jinych tridach. Znalosti nic moc. Ti lide sami rikaji, ze uroven nevalna. Tak bud tam chodi podprumerne deti, ci tam opravdu nic nenauci. Osobne se domnivam, ze to neni o skole, ale o uciteli. |
| ctvrtka | 123886 |
|
24.11.2016 22:08:47
Rose tak zrovna waldorf pomerne hodne lpi na stereotypech a rozvrhu a rytmu dne a tydne a roku. Moje neposedny chaoticky dite chodilo do waldorfsky skolky a bylo to uzasny a vubec ji nenapadlo tam nekoordinovane poskakovat od jedny veci ke druhy - proste je pondeli, tak se dela tohle a tohle a ji se tohle a tohle.
Proti tomu je nemecka statni zakladka s nemeckym pristupem k rozmazlenym bobankum mega chaos. Ucitelka byla ze zacatku nadsena jak jsou deti z waldorfsky MS (ma ve tride 4) pri smyslech a vsechno jim staci rict jednou. Ale ve druhy tride uz waldorfsky vlivy ze skolky upadaj a deti se menej v obvyklej nemeckej chaos. Docela lituju ze jsem byla lina ji vozit do waldorfsky zakladky pres cely mesto. |
Lidový rok - DubenPraha 4
Ukliďme svět, ukliďme Česko - jaro 2018Praha 4
Malí fotografové: Tajemný portrétOlomouc
Haló JácíčkuKladno
Konstelace - seminářPraha 8 Další akce nalezte zde
Velikonoční kynutý koláč ala volské oko
Perníkový beránek Další recepty nalezte zde
(C) 1999-2018 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.
Publikační systém WebToDate.