stesků na nedostatek školek, porodnic etc je spouta ... zaujalo me jiné .... autorka bydlí už 6 let v satelitu a do lonska ji problém školek nezajímal ....- občanská vybavenost až do mateřské taky ne.
problém satelitních obyvatel vidím v tom, že se do života obce, u které " satelitně obíhají" nehodlají vstupovat, jen tam chodí přespávat a pak požadují služby.
taky jsme se stěhovali za Prahu, tak jsme řešili i možnosti detí dojíždět do školy, možnosti studia a kroužků v místě, spojení na Prahu pro nás do práce a deti za studiem ... výsledkem byl rekonstruovaný domek svépomocí a ne satelitní mestečko, práve pro neexistující infrastrukturu a pro neexistující " genus loci", který novstavby na zelené louce nenabízeli.
každý volí z různého kruhu poždavků a následně musí řešit problémy z toho vznikající (u nás třeba zanikl obchod-stará obec,hodně důchodců,malá kupní síla -, ted musím na kole do sousední obce).
nemůžu být pouze konzument, pokud se sni nesnažím situaci pochopit, případně řešit .... co z toho plyne pro místího politika ? -- dyk se další deti nehlásí, rodiče nemají zájem ..... co na tom, že vědí, že se ani nezkoušejí hlásit.le oni netou servry jako je odinna zhusta ani netuší že existují:O//
naší rodiny se dotkl počet detí ve školních zařízení až u nejmladšího, ale já bych starší deti přihásila, abych dala najevo zájem a třeba by pak aspon sourozenec měl kam chodit.
mmch. postavit školku je velmi komplikované, je velmi hygienických požadavků( i nesmyslných), na které mají stávající objekty vyjímku ... takže doporučuji zajímat se o své okolí stále a zuby nehty bránit rušení a spojování stávajících zařízení a snažit se prosadit stavbu nových ( např. dobrý argument je, že po proběhnutí babyboomu je snažší školku upravit na mladší stupeň základky , kde se ted třídy dle nepochopitelné logiky třídy ruší - odůvodnení je často že ročníky 98/99 které ted mladší stupen opouštejí jsou slabé).
mmch já pomalu začínám řešit jak zvládnout důchod, mam na to tak 25 let