To kdybychom věděli ...
Jak tak přemýšlím o těch dvou příkladech, tak si myslím, že správný přístup je někde uprostřed. JENŽE - něco takového jsme se pokusili "aplikovat" na naše puberťáčky a zatím jsme těžce pohořeli. Inu, jak říká jedno trefné pořekadlo - každý dobrý skutek musí být po zásluze potrestán.
Takže máme za sebou období vzájemného vymezování a posunování hranic a výsledkem by mělo být asi toto:
ANO - průběžná (byť nepřímá) kontrola nad školním prospěchem a chováním ve škole vůbec (nelepší je přímý kontakt na třídní)
ANO - informovanost ohledně jeho aktuálního pobytu, vč. doby návratu
ANO - obecná povědomost o lidech v jeho bezprostředním okolí (kamarádi, kamarádky), ideální je osobní seznámení, příp. znalost mobilu atd.
NE - volba a řazení různých aktivit v rámci volného času
NE - hospodaření s financemi (kapesným a kreditem) - aneb každý svého štěstí strůjcem
NE - styl oblékání, česání a dalších úprav
NE - uspořádání dne z hlediska priorit, chce-li si dělat školu až večer, nechť si tak dělá
ANO - zapojování do domácích povinností, avizovaných pokud možno s dostatečným předstihem (pokud se nejedná o rutinu)
Tak nějak nám to doma vykrystalizovalo pro nastávající období, otázkou je, co budeme říkat zase za rok.
Všem hodně štěstí a pevné nervy
Mecháček (kluci 14, 16, 17)
Odpovědět