25.9.2009 23:19:21 Korytnačka :)2 dcerky a 1 kluk
Re: Skvele
add řešení šikany, házení penálem spolužáka, 3 třída.... popis situace ze třídy starší dcery( znám z vyprávení jejího, z pohledu učitelky prezentované na třídní schůzce, z komentářů spolužaček a z vyslechnutého rozhovoru dětí při společné ceste tramvají)
učitelka situaci řešila následovně .. změnila následující rozvrh po incidentu z matematiky na hodinu češtiny a děti postupně vyvolala a chtěla ,aby zduvodnily proč to dělali, jaké pocity měli a to včetně majitele penálu i těch co se nezučastnili ... proč se nezučastnily, proč majitele penálu nebránily, jaký pocit je házet tám penálem, jaký pocit je asi být majitelem penálu .......celé to bylo vedeno nkoliv metodou výslehu, ale zpracování otázky jako řečnického, slohového cvičení.
obdobná situace se již neopakova ani po nástupu spolužáka ,kteý neuměl slovo česky.
u mladší dcery maj přímo předmět etika, kde se učí hrát hry ,tak aby se učily spolupracovat, důvěřovat si navzájem ... např losují skupinky po 3 a společnými silami musí donést štafetový kolík k cíli .. mají Pandořinu skřínku do které se zavízají věci co by se nemely delat.
nezruší to šikanu,ale pomáhá se méně aktivním detem vytvářet "oponentní centra" ve skupině , tím se zmenšuje pravděpodobnost, že se na stranu šikanujícíh postaví mlčící vetšina, navíc se učiteli dostává jiného pohledu na třídu než při vyučování nebo na školním výletě.
Odpovědět