14.5.2010 7:47:04 hajce
Re: Nejhorší je nevědomost nebo přímo nezájem učitelů
Náš syn (ADHD s autistickými rysy) bude chodit do soukromé speciální ZŠ pro nadprůměrně nadané děti a děti s poruchou pozornosti. Zkoušeli jsme integraci do běžné MŠ (3x) a byla to katastrofa. Obávám se, že na ZŠ to bude stejné. Zakopaný pes je podle hlavně v počtu dětí ve třídách a v nedostatečném vzdělávání učitelů, kteří pak nevědí jak s takovými žáky pracovat. A taky v jejich neochotě si komplikovat život.Většina učitelů se zařizuje podle přísloví o vlku a koze. Absolvuje školení, napíše ukázkový vzdělávací plán, ale učí dál autoritativním frontálním stylem. A dětí, které vyčnívají, se snaží zbavit. Mojí sestru (má VŠ) chtěli v 80. letech přeřadit do Zvláštní školy. Máma to nakonec uhádala, ale lehké to nebylo. Kamarádčina syna taky doporučovali dát do zvláštní (teď se to jmenuje jinak), ale nedala se. Její syn je nadprůměrně inteligentní, tak co by tam dělal?!
Odpovědět