Re: Kompot v reálu
Madelaine, snad se nedostaneme tak daleko, že budeme na jazykových hodinách projednávat pouze politicky korektní témata?
Většině lidí je snad jasné, že na té jazykové hodině vůbec nejde o odhalování soukromých informací, ale o to, vědět jak co říci. Informace o tom, že mám dejme tomu jednoho bratra a dvě sestry a snídám rohlík s máslem nepovažuji za takové intimnosti, abych to v hovoru před cizími lidmi nemohla zmínit, a pokud náhodou snídám vejce s kaviárovou fáší a zapíjím to šampusem a nechci, aby se to někdo dověděl, můžu si ten rohlík beze vší újmy vymyslet. Stejně bude každému včetně kantora jedno jestli je to pravda nebo ne.
Hovory o věrnosti by naopak mohly být konverzačně velmi přínosné (myslím u dospělých lidí). Také jsem měla u jakési zkoušky téma "o výchově", měla jsem na to konverzovat se spolustudentkou, kterou jsem předtím nikdy neviděla. Není přece nikde psáno, že se jedná o Tvůj osobní postoj, a někdy to dokonce bývá postavené tak, že žák dostane zadání, aby to či ono stanovisko obhájil v rámci toho, že se učí debatovat, argumentovat apod.
Za jediné nepřípustné bych ve Tvém příkladu považovala to rozdělování na ty, kdo měli x partnerů. A to proto,že si myslím stejně jako u toho kompotu, že teoreticky a technicky se lze bavit téměř na jakékoli téma, ale nemělo by se zabíhat do vymáhání podrobností o KONKRÉTNÍCH osobách.
Konvenční morálky... to nevím, mně by stačilo bez ohledu na konvenční morálku, že by to mně osobně bylo nepříjemné. Ale v jazykové hodině dospělých bych to považovala spíše za příležitost procvičit si větu "Promiňte, ale tento dotaz je již příliš intimní a proto vám na něj neodpovím."
Odpovědět