11.4.2011 10:53:18 Markéta, kluci 9 a 2
Re: Skola
Mám taky syna knihomaniaka ve třetí třídě. Moje postřehy z výuky češtiny jsou následující:
1. Ve škole čtou málo. Myslím, že by bylo užitečné přenést důraz od skloňování a časování ve třetí třídě směrem na čtení a porozumění textu (na skloňování a časování mají dalších x let)
2. Ve škole i málo píšou. To je samá doplňovačka v pracovním sešitě, doplňování y/i do prázdných mezer, celé věty se moc nevedou.
3. Hodně dětí číst nechce, a když už, tak krátké příběhy z čítanky, celá kniha fuj.
Jinak starší syn byl čtenář od malička, od osmi měsíců si vydržel prohlížet knížky, ve dvou jsme pravidelně četli dlouhou pohádku na dobrou noc (skončili jsme letos na podzim, už si chce číst sám, ledaže vytáhnu něco atraktivního, jako třeba povídku od Kinga). Mladšího syna se mi s knihou zatím nepodařilo dohonit.
Odpovědět