28.3.2017 14:28:29 Jitka
Re: Zajímavé
Nepotřebuju, aby moje dítě někoho "táhlo", od toho je ve škole učitel. Já jen chci, aby se dítě ve škole naučilo co nejvíc.
Co ale nepodporuju, je inkluze dětí, které nemají o školu absolutní zájem a nějakou školu mají nejen děti, ale i rodiče u zadele, dítě ve škole vyrušuje, nespolupracuje a učka z každé hodiny řeší jedno nepřizpůsobivé dítě. Ono by se i o inkluzi mluvilo o dost jinak, kdybychom řekli, že do škol začleníme děti nepřizpůsobivé. Děti ze "sociálně slabého prostředí" mi nevadí, sama jsem se taky pracně vypracovávala nahoru a v době, kdy jsem pracovala ve školství, jsme podobným dětem podávali pomocnou ruku, třeba hračkami, oblečením atd. To není problém. Problémem jsou děti, které dokážou rozbít vyučování, nekontrolovaně skáčou po lavicích, vykřikují sprostá slova apod. Ano, prý jsou nějak postižené a je to pro ně nezvladatelné, ale ostatní děti se pak právem ptají, proč Xaver může a já nesmím. Tyto děti i při sebelepší vůli do školy nepatří.
Navíc nacpat do normální školy děti s mentálním postižením může jen trotl. Copak nevidí, že ty děti budou i s asistentem stejně trpět? Copak najdou společné zájmy s dětmi podstatně inteligentnějšími? To fakt nikdo nevidí, že tyto děti jsou ve zvláštních školách šťastné? Tak proč jim proboha bereme možnosti vyučení se nějakému jednoduššímu řemeslu (programovat CNC stroje asi nebudou)? kecy o tom, jak možná jednou nebude práce pro všechny lidi ať si nechají katastrofisti od cesty. Práce bude, jen bude jiná. V pol. 19.stol. taky dělníci rozbíjeli stroje. Pak se přišlo na to, že ty stroje musí někdo umět opravit nebo vyrobit. Uklízeči, kuchaři, operátoři na lince budou třeba pořád. Řada prací bude vyžadovat vyšší vzdělání, ale budou i práce, které ho vyžadovat nebudou. I děti velmi málo vzdělavatelné můžou třeba nakládat Hermelíny, pracovat v čajovně nebo hrabat listí v parku.
Odpovědět