29.3.2017 12:18:27 Jitka
Re: Zajímavé
Erřiko, my se pořád bavíme o dětech mentálně postižených. Tak se zeptám jinak: když už teda každému podle jeho vzdělávacích potřeb, umí naše skolství pracovat s dětmi nadanými? A odpovím Ti, že nikoli. Zažila jsem to jak na sobě, tak u svých dětí. Byly vepředu a škola je maximálně nechávala si číst pod lavicí to, co je zajímalo. Když začaly vznikat osmitřídní gymnázia a začal obrovský odliv dětí ze základek na tato gymnázia, začala být společnost masírována ve smyslu, že základkám to ublíží, ubydou chytřejší děti, ubydou tahouni, sníží se úroveň vzdělávání. Ministerstvo zareagovalo tím, že se budou tato gymnázia rušit. Čili přesně PROTI požadavku rodičů na to, aby byly děti posunovány dopředu, prostě je zase zadupeme. My jako společnost nepotřebujeme chytré a vzdělané lidi? Asi ne, protože se snažíme ze všech sil, aby se naše školství vyrovnalo somálskému.
Dochází našim dobroserům, že budoucnost je právě v těch chytrých? Tak proč z nich chceme udělat sluhy těch slabých? Já jsem školstvím prošla, jak základkovým, tak středním, ale bohužel právě i speckovým a pracovala jsem i s dětmi v Ústavu sociální péče, kde už byly děti nevzdělavatelné. Proto vím, že dítě nevzdělavatelné nemůžu nacpat do třídy s dítětem nadaným, aniž bych jednomu z nich ublížila. Když se já dostanu do´skupiny jaderných fyziků nebo teoretických matematiků, taky si s nimi nemám co říct, oni se baví o něčem jiném, budu mezi nimi totálního blba. Tak proč chceme něčím podobným týrat děti, které se neumí bránit? Proč budeme nutit jejich rodiče, aby své děti dávali do soukromých (a také placených) škol, kam se tyto blbosti ještě nedostaly? Dochází nám, že naše společnost potřebuje vzdělané lidi, nebo máme dojem, že řemeslníky dovezeme z Bangladéše, protože u nás už za pár let nikdo řemeslo umět nebude (a nebude ani nikdo, kdo by ho učil)?
Odpovědět