17.2.2005 18:15:44 Lida +2
Re: Nadměrné učení
Evco K,
kazdy ma samozrejem jine pozadavky a jina ocekavani od svych deti.
Ja jsem jenom vyjadrila souhlas s Britskym systemem, ze deti zacinaji skolni dochazku uz od 4rech. Formou hry. Je to takova vice korigovana skolka. Zase deti se zde uci pomaleji. To neni jako v cechach, kde je tedy necham rust v obdobi, kdy prijimaji informace bez toho, ze by vubec tusily, ze se neco uci (necham je rust jako zeleninu) a pak je v 6ti letech posadim (pomalu privazu) do lavice a zacnu na ne chrlit uzasne mnozstvi informaci a ty deti doslova pretezuji (mam zkusenost, 1 rok jsem v prvni tride ucila).Pak je pripadne jeste oznamkuji od 1-5, cimz je vlastne demotivuji, protoze uz pri 2jce jim davam na jevo, ze nejsou dost dobri. Tady na to jdou pomalu, bez pretezovani. Kazdy ma svuj individualni cil a je prece nespravedlive, srovnavat nekoho (byt slabsiho), kdo se opravdu snazi, s nekym , komu to jde samo, ale sam pro to nic neudela. Proste mi to prijde lepsi. Kazdy ma jenom takovy cil, ktery muze dosahnout (s trochou pile), tak aby deti zustaly motivovane.
A take jsem vyjadrila sympatie s tim, ze pouzivat pocitac jako dalsi vyukovou pomucku na MS je jenom dobre a otevira nove prostory a formy, jak nenasilne a zajimave predavat nove informace, s tim, ze deti se nauci pri tom ten pocitac take ovladat a neboji se ho. To cviceni na tom pocitaci muze byt jak individualni, tak ale i kolektivni. Muze ho delat cela skupinka det. Jak se maji deti naucit socialnimu citeni a spoluprace ve skupine, kdyz by nemely zadny ukol, ktery musi spolecne ve skupince resit?????
Odpovědět