Re: Nadměrné učení
Lído. Vzhledem k tomu, že o školství v UK nebo kdekoliv jinde na světě nevím zhola nic, nebudu se pouštět do žádného komplexního hodnocení. Jen jeden postřeh. Myslím si, že když si děti VŮBEC NEMOHOU volně, samy, dle své chutě a výběru pohrát, že je to taky ne zrovna vhodný extrém. Jsou, myslím, dost ochuzené o "hravou nutnost" si SÁM něco vybrat, SÁM něco vymyslet, SÁM něco zorganizovat nebo připravit. Říkáš, že v UK jsou přesto děti dosti samostatné. Hm. Snad. Nemohu soudit, nikoho z cizích zemí neznám. Ale přidám postřeh od svého syna. Když jsme často byli spolu pryč a on neměl možnost si SÁM nějak hrát, když pak náhle tuto možnost získal, nevěděl, co by, jak by, a kňoural a dožadoval se pozornosti. Teď, co chodí do školy, už přece jen má toho času víc (tedy, měl - teď přešel na jinou školu, zdlouhavě na ni dojíždíme a vracíme se v šest večer, takže to zase asi bude trochu jiné) - a není tak BEZRADNÝ. Teď je třeba týden nemocný. Částečně si hrajeme spolu, částečně trochu sledujeme video nebo přímý přenos Kouzelné školky - a částečně si vymýšlí dle své fantazie své vlastní zábavy a hříčky. Myslím, že děti, které jsou celé dny organizované, jsou o tuto možnost samostatnosti velmi, velmi ošizené. --- Jinými slovy řečeno, jakkoliv se mi na synově MŠ nelíbilo, jak moc si to tam učitelky zjednodušovaly, přesto jsem pro, aby určitá, byť ne moc velká část z denního programu školek byla ponechána volné hře dětí.
M.
Odpovědět