Re: Vyjmenovaná slova po B
No a stím násobením jsem se možná sekla, možná ne, to, co jsem popisovala, mě určitě učila ségra nebo spíš, jednou mi to ukázala a já s tak potom spočítala cokoliv (v první třídě). Ale myslím, že jsme to používali i ve škole do normálních sešitů, i když v pracovních sešitech to teď nemůžu najít. Odvození násobení probíhalo takto:

Znázorňovalo se do čtvercové sítě nebo do množin:


Největší rozdíl byl tedy v tom, že se právě vůbec neučily násobky, nebrala se nejdřív násobilka dvou, pak tří, pak čtyř atd., ale ještě v rámci počítání v oboru do dvaceti se odvodilo násobení a řešily se jen úlohy, jejichž výsledek byl maximálně 20, a pak se teprve rozšířil obor čísel do 100 a rovnou se sčítalo, odčítalo, násobilo a dělilo do sta (tedy na jedné stránce pracovního sešitu je nadpis Čísla 0 až 100 a na další máš znázornit ve čtvercové síti 5 x 10 atd.
Takže vlastně je to přesně to, co ty bys ráda, aby bylo

. Pouze se odvozovalo, řadu násobků nás nikdo neučil, jen se pak poměrně brzy zkoušelo z toho násobení a dělení zpaměti.....
Odpovědět