30.10.2012 20:26:16 Žluťásek.
Re: Vyjmenovaná slova po B
Delete, díky, už jsem se těšila na množiny, když jsem zapínala počítač

.
No, v podstatě by to mohlo být tak, jak se mi to líbi. A v podstatě je to dost podobně, jak se to učí v učebnicích dnes. Akorát se to nedává do těch kroužků (množin)- třeba jak tam jsou ty růžičky, to je i v dnešních učebnicích.
V těch dnešních je ale lepší to, že se nedělají puntíky, ale jsou tam obrázky z jejich života, něco co ty děti zaujme. I když puntíky třeba používají děti spontánně, když mají něco malovat samy a nechtěj se zdržovat malováním psa nebo auta. Ale v učebnici je pes a auto.
Pak jsem taky někde četla, že od množin se upustilo kvůli tomu, že učitelky vyžadovaly krásně namalované množiny správnýma pastelkama a zapomínaly, že ty jsou jenom prostředkem nikoliv cílem. Na tom by mohlo něco být. No, podobně jako s tím Frausem si mnozí učitelé nedokážou poradit a vznikne z toho paskvil.
Jinak si myslím, že se dělal vždycky názor (množiny, dnes obrázky) a pak se učilo nazpaměť, když děti pochopily princip. Nebo to byl aspoň záměr. Jen u toho Frause je rozdíl, že to počítání zpaměti nevyžaduje, nechá děti, aby jim to do paměti vlezlo samo.
Odpovědět