6.12.2016 15:47:31 marimanta
Re: Odmítnutí plánu pedagogické podpory
No, je to tak, že 1. stupeň PO = PLPP si učitel nastaví sám. Na prvním stupni ZŠ (když prostě dítě učí jeden učitel a problém není veliký) ani není třeba hned PLPP, ale stačí individualizace výuky (jakože vidím, že Aničce dělá problém to a ono, proto jí zohledním tak a tak, prostě to, co běžně děláš. A nemusíš to nikam psát). A když je problém hlubší, nebo dítě učí víc učitelů a je třeba jejich spolupráce, vypracuje se PLPP. Ale ten je čistě v režii školy, žádný diagnózy, odborný termíny, nic. Stačí, že vidíš, že dítě má potíže, selhává. V PLPP si nastavíš cíl a když se to nepovede ho naplnit nebo se k němu aspon dostatečně přiblížit, odešle se dítě do poradny. I s tím plánem (tam pak pozor na kolonku "Hodnocení", jelikož tu poradna celou přesně opíše).
No a kolonka tam na podpis sice je, ale když ti to rodič nepodepíše, tak si tam asi napiš poznámku, že nepřišel, nechtěl... Informovaný souhlase je třeba až pro integraci (2. - 5. stupeň), na PLPP stačí rodiče i dítě seznámit. Takže oni ti nemusí schválit, že se ti zdá, že Pepa hůř čte, a tak ty mu budeš dávat kratší texty.
S tím by ti ale měl ve škole někdo poradit (výchovný poradce, speciální pedagog) nebo se porad v PPP.
Odpovědět