| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Diskuze : Hlavní : Montessori škola

Hejného metoda výuky matematiky je v ohrožení

Josef Kubát

Kromě zastánců se k Hejného metodě vyjadřuje i početný zástup kritiků.

  (?)
[<<Předchozích 30] Názory 3140 z 808  [Dalších 768 >>]
maargitt & dráčátka 67638
20.12.2016 20:40:49
u nás je aktuálně učitelka, která mnts nikdy neučila, kurz nemá, a vede si skvěle. Má jen 15 dětí, což je pro ni asi příjemné osvěžení. Z toho je několik dětí problematických, jedno by mělo mít asistenta, ale už asi třetí utekl, tak nemá. mmch, moje dcera má třeba zrovna ADD. když jsem se tam byla asi 2x podívat ve vyučování, uhlídat při tomto systému výuky 15 dětí, z nichž nejméně třetina, ale spíše více (nevím o všech, to se týká zejména prvňáků) má diagnostikované nějaké problémy, je horší, než když je třída 30 členná a vedena k disciplíně. učitelka je z mého pohledu úžasná. škoda, že už do třetí třídy jít nechce. má systém, praxi, není "zatuhlá" a třeba moje dcera ji miluje. myslím ale, že většina dětí.

mnts asistentku (no mnts, zrovna si začala dělat kurz :-) mají jen asi dvě hodiny denně, někdy ani to ne. Toho se využívá tak, že si asistentka vezme buď prvňáky nebo druháky a dělají s pomůckami. Učitelka se zbytkem probírá novou látku.
Alena 129302
20.12.2016 20:37:37
MOc diky za odpoved, pomohla mi. Prave, ze ja tu zkusenost mam. Proto si to bez asistence nedovedu predstavit. Nektere skoly nedelaji u zapisu zadne "kontroly vhodnosti" a ja mam zkusenost ze alternativu si vybiraji rodice povetsine vzdelani dobre spolupracujici, kteri maji jednak motivovane i intelektem hodne obdarene deti a pokud maji deti, u kterych se daji ocekavat vzdelavaci obtize, tim spis hledaji vstricny pristup. Takze byvaji nuzky schopnosti hodne otevrene.
Delete 8214
20.12.2016 20:28:43
Aleno,

v Montessori třídě by se takový počet dětí s poruchou soustředění a chování (především ADHD, ADD) neměl vyskytovat především proto, že Montessori oběcně není pro tyto děti vhodná. Naopak pro děti s SPU (dys-) je vhodnější než běžná třída, protože máš prostor a možnosti díky pomůckám mnohé z problémů kompenzovat a reedukovat.

Jinak já mám tedy třídu nestandardního složení a ani v ní nemám 50 % dětí se SPUCH. V mé třídě mají problémy se soustředěním potvrzené z PPP 3 děti, u dalších třech jsou nějaké problémy s chováním s tím soustředěním související (z toho dvoje rodiče problém odmítají, jedni čekají na vyšetření). Plus ještě další 3 děti s nějakými obtížemi, ale bez poruchy pozornosti. Pořád je to "jen" třetina třídy a extrém v rámci celé školy. Podobně je na tom jen jedna třída (co do počtu dětí s "papírem", ale těch s poruchou pozornosti je tam méně). Takže si fakt nedokážu představit třídu, kde by takových dětí bylo 8 - 10 z 20, no a Montessori už vůbec ne ~d~.
Alena 129302
20.12.2016 20:23:46
Asi takhle: mit kurz nerovna se ziskat schopnost ucit deti rozdilneho tempa. Casto byva ve tride nejake integrovane dite a pak je i asistent.
maargitt & dráčátka 67638
20.12.2016 20:17:38
ALENO, TO ŽE NEJSOU VĚKOVĚ SMÍŠENÉ TŘÍDY se mi spíše líbí. Ale důvodem mého vlažn ějšího přístupu k té vaší škole (dcera zůstala tam, kde byla) je právě to, že to jede bez asistentů. I když učitelky prý mají ten "velký" mnts kurz
Alena 129302
20.12.2016 20:10:44
Delete a mas zkusenost, ze to funguje, i kdyz je z toho treba 8-10 deti s nejakymi poruchami uceni (poruchy soustredeni, dys-problemy, hyperaktivita)?
Delete 8214
20.12.2016 19:54:23
Aleno,

dá. Právě Montessori se při počtu do 20 dětí dá bez asistence zvládnout úplně v pohodě. Základem je právě ta věkově smíšená třída, kdy při učení těch organizačních věcí máš vlastně plnou třídu asistentů k těm několika málo novým prvňáčkům, a pak už to jede samospádem. Nemusíš 20 dětem opakovaně vysvětlovat, jak co mají udělat, nemusíš dohlížet, aby měli to nebo ono připravené v tu a tu chvíli, aby všech 20 - 30 dětí mohlo něco dělat...když je učíš skládat z papíru, nemusíš každému jednotlivě předvést, jak přehnout papír, protože ke každému prckovi máš větší dítko, co stíhá svoje i tu dopomoc tomu malému....to u těch společných činností...

Když nějaké dítě nerozumí nějakému úkolu, je vždycky dost těch, co úkol nebo pomůcku znají, takže tě kdykoliv kdokoliv může zastoupit, navíc se tím dostává o level výš, nejen, že umí, co umět má, ale umí to i předat dál, což je něco, k čemu v běžné škole většinou nestíhá dojít, i když tam na všechny ty "pomocné práce" toho asistenta máš...

Hodně práce šetří pomůcky, děti většinou nepotřebují kontrolu, jestli postupují správně, pomůcka je většinou vede sama. Když se pak děti učí psát, tak nedohlížíš na 20 dětí, jestli správně sedí a správně drží tužku, ale vždy je to pár jedinců.

A největší bonus je učení v tichu. Naučit 20 - 30 prvňáků pracovat potichu, zejména pak ve dvojicích a skupinách je téměř nemožné. Jenže když máš těch prvňáků pár a ti starší už ví, jak na to, tak se to ti malí naučí zcela jednoduše a berou to jako přirozenou věc. Takže nemusíš řešit "kázeň", můžeš se opravdu věnovat tomu provázení.

Něco jiného je věkově smíšenou třídu rozjet, ale i tam už u těch starších můžeš využít některé návyky, které se pak ti mladší učí od nich.
Alena 129302
20.12.2016 19:52:01
ono si to take na mnts casto jen hraje a navic nejsou smisene tridy.
Yuki 00,03,07 49504
20.12.2016 19:49:54
Delete, mně by právě ta práce samotná, způsob práce, vyhovovala, nadšení ráda přenechám vedení ~f~
maargitt & dráčátka 67638
20.12.2016 19:48:21
Aleno, ale na té "vaší" škole zrovna asistenty nemají????
[<<Předchozích 30] Názory 3140 z 808  [Dalších 768 >>]


(C) 1999-2018 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.