Nadané dítě ve škole
Můj syn má diagnostikované matematicko-logické a linkvistické nadání. Dělá dva ročníky zároveň a povinnou angličtinu řešíme s laskavým svolením školy doma - dostává úkoly, má vlastní učebnice, ve škole samostatně pracuje, do práce třídy se zapojuje minimálně.
O co mi jde? Že ztrácí zájem o vzdělání. Hodně čte a čte i encyklopedie, historické romány a životopisy, ale naprosto ho přestalo bavit dělat jakékoli hlavolamy a zajímavé úkoly, nechce hrát šachy ani luštit sudocu, už nepíše referáty, což dřív dělal, protože mu to ve škole vyneslo bodíky v třídní soutěži, nepíše čtenářský deník, protože to od něj nikdo nechce (nikdo rozuměnj škola).
Neztratil nadání, je ve všech třídách na špici, občas vyhraje jakoby mimoděk nějakou soutěž. Když ještě nechodil do školy, byl jako houba, pořád něco řešil a luštitl. To je pryč. Přitom naše škola není moc špatná a nadaných (ale spíš s užším profilem) dětí je ve třídě víc. Není nespokojený, akorát... zlenivěl (?).
Máte s tím někdo zkušenost? případně máte někdo zkušenost, že k tomu nedošlo a můžete se domýšlet, čím to je?
Díky.
Odpovědět