Re: speciální třídy pro mimořádně nadané??
No, nechci nikoho dopalit tim, co napisu, ale podle me to je hodne o tom, co se s tim ditetem deje do tri let veku. To bud inteligenci a ostatni socialni dovednosti akceleruje nebo naopak nekde zacne neco chybet/prebyvat...Mam oficialni IQ 149, hraju na piano, klavir, zpivala jsem solove, vrcholove lyzovala a hrala tenis, sporty obecne... a bavi me matika! Moji pratele se ke me hromadne chodi sverovat, obecne mi neustale nekdo tvrdi, jak mam vysoke socialni a emocni IQ...a nastesti ani nejsem uplna prisera :o)..je fakt, ze me spasil matematicky gympl, ze ktereho cerpam do dneska a neuveritelna parta obrovsky chytrych spoluzaku, zakladku i vejsku jsem proflinkala s dobrymi vysledky, ale s minimalnim intelektualnim obohacenim...mam dve deticky 3 a 4 roky, jsou oba chytri, nevim nakolik nadprumerne, i kdyz do tech ukazatelu shora zapadaji. Prala bych jim asi jen lepsi zakladku nez jsem mela ja a potom stejnou stredni skolu, ale nadani...co to je? Moje maminka mela strelenou metodu, ze kdyz mi neco slo, presmerovala me na neco dalsiho... neni zadny med zacinat nekolikrat od zacatku, od nejhorsiho, ale moje analyticke schopnosti to nezmenilo a myslim, ze jen diky tem zmenam a "neslechteni" nadprumernosti jsem nakonec snad mirne nadprumerna v necem profesne jsem a umim toho vic i tam, kam by me to jinak tolik netahlo a socialne me to zvedlo rozhodne...stejne mam pocit, ze nakonec rozhoduje ten vnitrni rad, ktery si dite osvoji, a to kdekoliv, s kymkoliv, kdo je ochoten se mu venovat.
Odpovědět