Dík za vaše názory
Pozorně jsem si přečetla celou diskusi k mému článku. Je jisté, že nemohl postihnou celý problém učení, protože byl psán pro časopis Rodina a škola, tedy pro čtenáře tohoto časopisu, a tedy již zadání bylo poměrně obecné. Souhlasím s mnoha názory, které jsou prezentovány v diskusi. Také jsem na základce nemusela sáhnout na učení a přechod na gymnázium z osmé třídy (také jsem nemusela a dnes bych své dítě do té devítky poslala) byl pro mne šokující. Naštěstí jsem se brzy vzpamatovala a řadu receptů, které uvádím, jsem vyzkoušela sama na sobě jak na střední škole, tak i později na vysoké (tu jsem si také sama nevybrala, šla jsem tam, kde nevadil špatný kádrový profil otce - čili na techniku). Takže má řešení jsou ověřená a praktická. Kromě zkušeností stavební projektanky mám také řadu let odučených - v základce, střední škole plné holek a také střední škole s učilištěm plné kluků. Mimo to učím doma, a to většinou děti, které mají problém, o tom jsem ostatně také publikovala v Rodině a škole, dokonce ve stejném čísle. Také o prázdninách připravuji na reparáty (matika). Moje zkušenosti se současnými dětmi jsou o nemotivaci většiny z nich a snaze nějak to projít. Mým "cílem" je tedy také, aby to prošli, ale cestou musejí něco odevzdat, aby si jednou mohli říct "Já to zvládnul!" a ne "Ona mi to napsala". Mojí metodou je pozitivní přístup k dětem a otevřenost, ale je velký rozdíl, jestli učíte na základní škole a na kterém stupni, nebo na střední.
Také jsem si užila s dítkem, vím, co je to, když vám dítě ničí v první třídě učitelka, to pak až do maturity máte co dělat.
Také moje matka byla učitelka na prvním stupni. Na posvícení pekla u nás doma s holkama buchty, o velikonocích dělaly perníčky. Byla laskavá a přísná, učitelka s velkým U a obrovským pochopením. Učila už vnoučata svých žáků. Její hlavní radou pro rodiče vždycky bylo, že dítě má mít zavedený režim dne - největší pravda, 50 let zkušeností za katedrou ji potvrzovalo. Co já jsem se toho naposlouchala! Samozřejmě, že měla pravdu. A od toho se to odvíjí...
Tak mě kritizujte, smlsněte si, ale nabídnete ne třeba lepší, ale vůbec nějaké jiné řešení?
P.s.: Slovíčka je třeba si psát, učit se zároveˇjak znějí a jak vypadají. Překládejte si texty z učebnic nebo časopisů, učete se slovíčka ve frázích a větách a souvislostech. A to pexeso s nimi je skvělé!
Odpovědět