23.3.2007 13:45:12 Vanda1
Re: slohová práce
No a konečně nejde jen o ty slovíčka.
Co se týče toho výkladu ve škole nebo čtení látky v učebnici... každý autor má nějaký svůj styl a způsob přemýšlení, každý učitel má nějaké ty schopnosti a způsoby výuky... některému žákovi jeho vysvětlení sedne a stačí, jinému ne. Takže se mi třeba docela osvědčilo, mít k danému předmětu nebo problematice víc knih nebo učebnice od jiných autorů, které se na to dívají třeba z trochu jiného úhlu, nebo látku jinak vysvětlí (netřeba vše vlastnit, stačí navštívit knihovnu). Může se stát, že vysvětlení v té druhé učebnici mi sedne líp a snadněji to z něj pochopím, navíc mám možnost srovnání, vidím, že třeba různí znalci považují za důležité trošku jiné věci (i to je pro poznávání podstatné... často neexistuje jedna absolutní pravda, ale víc výzkumů, názorových škol, metod atd.), přečtu si oboje, srovnám, lépe si to zapamatuju a zjistím, co z toho je opravdu důležité nebo obecně platné.
Dneska taky můžou děti čerpat z mnoha materiálů na internetu. O tom tu byl nedávno článek, člověk se naučí dost i tím, když dostane třeba k srovnání nějakou vypracovanou maturitní otázku z netu (a že jich tam je) a knižní materiály... srovná data, stal, najde případné nesmysly co v těch internetových elaborátech bývají, tím si taky dost věcí zapamatuje.
Docela často se taky stává, že pro pochopení a zapamatování některých věcí stačí jenom najít nějakou o trošku podrobnější knihu než je příslušná učebnice kterou ve škole používají. Občas člověku totiž k pochopení a "docvaknutí" chybí jen nějaký detail, jediná větička která něco zdůrazní atp.
Odpovědět