Re: I v zahraničí si neví rady s problémovými žáky
Můj názor je takový, že problémových dětí a dětí s problémovým chováním přibývá hlavně proto, že jaksi hrubne celá společnost.
Na prvním místě by měla být rodina, rodiče, kteří podporují školu, učitele a vzbuzují v dítěti pocit, že škola a učení je jakési privilegium, kterého s enedostane každému nebo kterého ne každý je schopen.
Častěji ale slyšíte: Tak už jim to začlo, chudáci děti, takových úkolů, jak je to náročné.
Přitom kolik rodičů se pravidelně s dětmi, i staršími, doma učí, mluví o škole v jiném smyslu než v tom "co bylo ve škole", spolupracuje aktivně se školou?
Mě dostala na třídních schůzkách maminka dceřina spolužáka. Děti mají v 6. třídě přečíst 2, slovy DVĚ knihy za rok jako povinnou četbu. A dotyčná s etam rozčilovala, jak k tomu kluk přijde, když ho čtení nebaví a špatně čte a blablabla. Celé dvě knihy za 10 měsíců? Říkala jsem jí, že mi to naopak přijde málo, že přeci když přečte denně 1 kapitolu před spaním, tak mu to zabere tak půlhodinu a za 5 měsíců musí tu jednu knihu dát.
No, prej na co, radši mu to sežene na dvd.
Takže tak. Škola těžko spasí to, co je zanedbané v rodinách.
Odpovědět