25.2.2011 15:18:07 Květa
disciplína v českých školách
Jako učitelka sleduji narůstající počet tzv.problémových žáků (nemyslím tím zrovna poruchy učení). Hromadí se ve třídách běžných základních škol a způsobují tak velké problémy, na které už léta školství nemá účinné prostředky.
Učitele vpodstatě degradují na někoho, kdo zapisuje zapomenuté pomůcky a snaží se třídu zaměstnat a zabavit, aby nedělala hluk a aby se ti, co aspoň něco umět chtějí, dozvěděli to základní. Situace není stejná v každé třídě nebo škole (ale vesměs je to podobné). Na školách nejsou psychologové ani ped.dohled nad žáky se ztíženými možnostmi učení se.
Jádro problému je určitě v rodinách, v nichž děti vyrůstají. Nezaměstnanost,citová deprivace, alkohol a drogy,atd.
Děti jsou vyprahlé po zážitcích, svým způsobem i po řádu, který od nás čekají, ale nedočkají se. Bohužel dnešní doba nenabízí přirozenou motivaci, není proč se bůhvíjak snažit. Všechno vlastně máme - jídlo, mobily, televizi...všechno nám leží u nohou a ani ohnout se pro to kolikrát nemusí.
Nechci žít bez civilizace, ale tohle nevypadá zrovna růžově.Uvidíme.
Odpovědět