3.8.2011 9:11:49 Renata
Zajímavé,
tento článek mě opravdu zaujal. Z uvedeného se dá soudit, že interaktivní učení má skutečně dobré výsledky a je studenty dobře hodnoceno. A neméně se mi líbil i závěr, totiž že je možné, že zprostředkování výuky (interaktivní učení) může být něco tak zcela jiného, že to může být jiná profese. Bude vyžadovat jiný způsob vzdělávání pedagogů, dá se předpokládat, že velmi jiný. Nejsem pedagog, ale předpokládám, že toto se v českých podmínkách zatím významně neděje, praktická výchova k tomu, JAK se studenty interaktivně pracovat, přitom bude klíčová.
Cituji článek: "...Druhou skupinu vedli zcela nezkušení mladíci, kteří ale prošli rozsáhlým tréninkem v metodách aktivního učení, založeného na konstruktivismu a nových výsledcích výzkumu mozku. ..."
Čili pro studii bylo interaktivní učení vedeno lidmi, kteří k tomu byli rozsáhle připraveni. Pokud by o totéž požádali onoho oblíbeného profesora, dobrého řečníka, ale se zřejmě pouze teoretickou představou o tom, co je interaktivní učení, dá se předpokládat, že výsledky i nadšení studentů by byly poněkud jiné.
Líbilo by se mi, kdyby některé předměty mohly děti procházet interaktivně, fyzika je v čele. Ale asi by se mi to líbilo zejména tehdy, kdyby na tento předmět měli člověka, který prošel rozsáhlým tréninkem v metodách aktivního učení...
Odpovědět