Re: Ani učitel, ani metody, ale žák
Myslím, že si pěkně vystihl, co se tak zhruba dneska považuje za dobrého učitele.
Podle mě se dobrý učitel může dostat mnohem dál, jenže ne v jakýchkoliv podmínkách. Na pacifikování "narušitelů" vzdělávacího procesu bys byl přece lepší správně školený policajt
.
Co se týká povinné školní docházky, tak já jsem dost přesvědčená, že její zrušení a nahrazení povinným vzděláváním je nutná, ne však dostačující podmínka jakékoliv smysluplné školské reformy.
Povinné vzdělávání by byl systém po všech stránkách výhodnější pro všechny. Věeobecná gramotnost by se nesnížila, naopak by stoupla, speci, pokud by doložení vzdělávání dětí (čili nejčastěji potvrzení, že docházejí do školy), podmiňovalo výplatu sociální podpory. O rozvoji nadaných dětí není třeba ani diskutovat.
Společně s důchodovou reformou založenou na principu, že dostaneš soc. minimum plus procenta z příjmů tvých dětí by to vedlo k tomu, že by lidi přestali vzděláním opovrhovat a ve školách by nemohli učit blbci.
Odpovědět