3.8.2011 15:49:34 štěpánkaa
mám jinou zkušenost
po 20ti letech učitelování mám poněkud jinou zkušenost, než je ta popsaná v článku. možná to dělám špatně, nebo nemám dost dobré studenty, ale to co teď napíšu je smutná pravda, kterou ale nikdo nechce slyšet:
ať učím tradičně nebo zkouším různé "moderní metody", výsledek je vždycky stejný - kdo chce, naučí se, kdo nechce, nenaučí se nic. Je pravda, že projekty, netradiční metody a samostatná práce studenty více baví - ale samožřejmě jen ty, kteří se do ní skutečně zapojí. ti co se nezapojí, ti se nic neaučí tak ani tak. Nevýhodou těchto samostatných projektů je, že znalosti studentů jsou velmi útržkovité a nepostačující např. pro další studium či k maturitě. druhá nevýhoda je, že studenti to považují za "hrátky" a nemají pocit, že by si taky měli něco zapamatovat, apod....
takže já hlasuji pro tradiční metody, kombinované a osvěžované těmi moderními.
Odpovědět