2.5.2012 16:19:53 Markéta s párkem
Otázky
Mně by tedy zajímalo, jak to probíhá ve vyšších ročnících, kde už všechno neutáhne jeden učitel. Jak potom ta výuka probíhá? To je taky ten systém, že jedno období se věnují jednomu předmětu, další období druhému předmětu? A jak to na sebe ti učitelé naváží, přeci nemají podrobný přehled o tom, co kdo každou hodinu odučil.
Další věc, která je pro mě nepředstavitelná, je to učení v blocích. když se třeba dva týdny trénuje matematika a pak přijde na řadu třeba až za měsíc, to ty děti většinu nezapomenou? Chápu, že se to dá propojit do jiných předmětů, ale v takové míře, aby se to opravdu pořád opakovalo?
A také mi jedna maminka řekla, že své dítě z téhle školy vzala, protože se dítě téměř nic nenaučilo. Bralo to všechno jako hru, takže to, co ho nebavilo nebo co mu nešlo, tak to prostě pomíjelo a aktivně se věnovalo jen tomu, co ho bavilo. Nevím, jestli jde o chybu v systému nebo o chybu učitele. Nicméně si myslím, že v určitém stadiu studia nastane pro každého žáka (studenta) téma, které ho prostě nezajímá, kdyby se učitel rozkrájel. Pro někoho to může být už ve třetí třídě, pro někoho v šesté. Třeba někoho nebude bavit rostlinopis. Jak se pak řeší nebo projeví to, že tahle konkrétní věc konkrétního žáka nebaví, nezajímá a tím pádem on se to nenaučí?
Odpovědět