6.5.2012 22:59:40 bromelia
přece jen něco vím
Statistické údaje z Německa (scope.xf.cz) hovoří jednoznačně v prospěch waldorfského způsobu vzdělávání. Otázkou je, nakolik tyto úspěchy ovlivňuje německá mentalita. Pedagogika sama o sobě je logicky propracovaná, plně respektuje vývojové potřeby dětí, výsledky jejího působení na celkovou strukturu osobnosti jsou prokazatelné, viz. statistiky či úspěchy waldorfských lyceí v žebříčku hodnocení maturitních výsledků. Její podstatu tvoří rytmus a řád, což klade velké nároky na sebedisciplínu pedagoga. Steiner sám byl němec - dispciplinovaný, systematický. Z toho vyplývá, že česká alternativní "cochcárna" NĚKTERÝCH rodičů a pedagogů nemá se samotnou waldorfskou pedagogikou nic společného. V diskuzi zmiňované děti bez obutí, ponožek a dostatečného vymezení hranic nejsou pouze nešvarem waldorfsky smýšlejících rodičů, řada podobných je k nalezení i v běžných školkách a školách. Jde o to, co chceme vidět a proč to tak chceme vidět. Obecně se waldorfská škola jeví jako dobré místo pro dítě těch rodičů, kteří nestaví na první místo momentální znalosti a školní výsledky a nemají strach z neúspěšnosti dítěte v pozdější době.
Odpovědět