27.6.2012 10:34:36 Warhammer
Re: Nekonstruktivni clanek
Musely by se změnit osnovy některých středních škol. Umělecké obory- konzervatoř, návrhářství oděvů- matematiku mají nanejvýš dva roky, z toho maturovat nemůžou. Na druhou stranu jejich maturita obnáší velmi rozsáhlou zkoušku- i praktickou- z oboru. Dcera studuje návrhářství, takže vím, že musí odmaturovat z češtiny a cizího jazyka, teoretických předmětů včetně dějin umění, musí za daný čas před maturitou navrhnout a ušít náročný model šatů a odbhájit ho před komisí, předložit vekerou technickou dokumentaci k němu. K maturitě se dostane jedině tehdy, když podobně náročný model ve čtvrťáku ušije v prvním pololetí.
Ale jinak s autorkou souhlasím v tom, že příprava na maturitu byla náročná tak, jak popisuje, a byla jsem i stejný maturitní ročník (1989), jako odborný předmět jsem měla zemědělství. Možná na některých školách po studentech dupali víc, my jsme si připravovali témata už od třeťáku. Sešity do češtiny se od prváku psaly tak, aby to svým způsobem byly už otázky. A písemka z matematiky pro mě dyskalkulika byla o čtyřměsíční několikahodinové dřině, abych prošla. Vím, že na jiných gymplech to bylo jednodušší.
Odpovědět