28.6.2012 10:20:43 Aduš
Re: Zajímavé
Jájo, to myslíš vážně? V čem by studentům pomohlo, kdyby dostlali otázky vypracované? Student se musí naučit informace vyhledávat, třídit, popř. dát do smysluplného souvislého textu. To všechno jsou dovednosti, které ke studiu na střední škole patří stejně jako vědomosti získané načtením knížek. Kdo si otázky vypracuje, obvykle ví, co a proč tam psal, na vlastní naučení už pak nepotřebuje tolik času. Navíc každý jsme jiný učící typ, kdo je vizuální, jede po barvách, členění textu atd., kdo je zase třeba auditivní typ, tomu barvy moc nepomohou, čte si texty nahlas, předříkává si s kamarády a chystá si otázky trošku odlišnou formou... Každý si otázky může vypracovat dle toho, co jemu samotnému vyhovuje a je to tak správné. Samozřejmě jsem si nevypracovávala úplně všechny sama, ale tak 80% ano a určitě se mi to vyplatilo.
Maturovala jsem 1998, už tehdy mě mrzela degradace maturity, když na soukromé škole vedle v ulici (obě školy byly stejného zaměření) byla maturita samozřejmě o něčem úplně jiném. Kdo u nás propadal, šel v posledním ročníku na soukromou a byl v pohodě. Mám ekonomku, maturita byla přiměřeně náročná, včetně písemné odborné zkoušky, jedniné, co za mnoho nestálo, byla zkouška z výpočetní techniky, ale byla to vina učitele, že na to kašlal. Šla jsem pak na vysokou jiného zaměření a musela jsem se na přijímačky všechnu potřebnou gympláckou látku doučit sama.
Odpovědět