co tedy poradíte těm chudákům, kteří po 4 letech studia odborné SŠ odcházejí kvůli státní maturitě se základním vzděláním? opravdu by neuvítali možnost uzavřít studium jinou zkouškou (odbornou)? opravdu zde není nutná změna? Zkuste se zeptat některého z nich...
ředitelé těchto škol si ale myslí totéž co já - dle zpráv v tisku
jistěže se totéž může stát i na gymnáziu. Učím na různých gymnáziích cca 16 let a zažila jsem to jednou (asi před 5ti lety). Gymnázium své studenty "proseje" už dříve než při maturitě (aspoň to moje), takže maturitu pak udělají téměř všichni. Zatímco těch studentů, kteří neuspějí při státní maturitě na odborných školách v ČR jsou podle statistiky tisíce, kolik z nich je gymnazistů ale nevím, jak jsem už psala, neznám osobně nikoho (což samozřejmě není zcela relevantní). Nižší úroveň státní maturity složí skoro každý gymnazista již tak cca ve 2.ročníku.
Věřím i tomu, že jsou studenti, kteří přecházejí na gymnázium z odborné školy - pokud se "nestrefí" do odbornosti, je to i pochopitelné. osobně ale nikoho takového neznám.(což samozřejmě také není zcela relevantní).
Další otázkou je odlišit odborné školy a učňovské školy, k čemuž se ale necítím kompetentní, ale dle toho co sleduji, tak učňovské školství je v podstatě v troskách a "transformovalo" se na obory středoškolské.
Zásadně se rozcházíme v názoru, že všechny střední školy poskytují stejné vzdělání. Tak si každá nechme své názory a je to
.
Nevím sice, kde pracujete vy, ale pochybuji, že někdo, kdo se pohybuje ve středním školství by s vámi v tomto souhlasil. I když i to je možné. Ve společnosti občas slyším názory, že technická a ekonomická lycea poskytují vzdělání stejné jako gymnázium. Protože jsem však měla tu možnost podílet se na tvorbě ŠVP jednoho z nich, tak vím, že to prostě vzhledem k hodinové dotaci všeobecně vzdělávacích předmětů není možné
což ale neznamená, že někteří studenti z lyceí nebo klasických odborných škol nemohou dosáhnout výsledků stejných nebo i lepších než gymnazisté.
(viz dcera mých známých z průmyslovky na medicínu). Ne všichni gymnazisté jsou zaměření pouze a jenom studijně, přesto si myslím, že jejich maturita (ze všeobecně vzdělávacích předmětů) by měla být náročnější než maturita ze stejných předmětů na odborných školách.