Re: Zjednodušený pohled
Ano, já vlastně ještě doplním. Proč zavrhovat gramatiku? Osmileté dítě je schopné si procvičovat gramatiku na modelových větách. A nezavrhuju čtení – už pro nejmenší děti se prodávají bohatě ilustrované audioknihy, dítě si může sledovat text a přitom poslouchat zvukovou nahrávku, dcera nadšeně "četla" pohádky takto v pěti letech. Poslední dobou si zas pouští CD Rom. Syn už je schopen sledovat s porozuměním psanou podobu jazyka, poslední dobou u nás frčí Mr. Bean, Shreck…. Na dobrou noc poslouchá Sherlocka Holmese, někdy si spolu pustíme IT Crowd s titulkama. Osmileté díte se již může snadno naučit časovat slovesa v přítomném čase, používat správné slovesné tvary. Během večeře někdy trénujeme otázka-odpověď – odpověď kladná, odpověď záporná… ale někdy také překlad do jazyka. Proč by dítě občas nemohlo něco přeložit?
U nás učí jedna paní malé děti angličtinu „hrou“. Všichni se tam derou, angličtina hrou je přece IN! Nedávno mi jedna holčička předváděla, co už umí. Zpívala písničku - byla to taková hatmatilka, každé druhé slovo zkomolené, holčička vůbec nechápala, co to vlastně zpívá. Nechápu, k čemu je to dobrý. Náš soused (8 let, nadprůměrně nadané dítě) tam chodí již 3 roky. Stále tam něco vybarvujou, zpívají. Umí celkem slovíčka, ale nedá dohromady větu.
Takže já bych neodmítala čtení ani gramatiku, naopak podporuju výuku všemi smysly a všemi prostředky, každý ať si vybere, co mu bude bližší.
Odpovědět