19.9.2012 22:48:30 Marcela
teorie je jedna věc, praxe druhá
Na článek tohoto typu nelze nereagovat. Paní lektorka má jakési iluze o dokonalém školství. Problém a to velký jsou peníze. Dělení dětí na menší skupinky je krásná myšlenka, ale ředitelé škol na to nemají peníze, díky neustálým škrtům v rozpočtu. Učím na ZŠ a to na prvním i druhém stupni. Hravý přístup je skvělý nápad, ale nejméně třetina dětí, dokonce i v 1. třídě, si hrát neumí a nemá o to zájem!!! Můj názor je takový, že od 3. třídy je výuka jazyků dostačující. Absolutně nesouhlasím s názorem, že není třeba je učit gramatiku. Nechá se to naučit i hravou formou, ale, vážené metodičky prominou, dril je nutný. Učím angličtinu 12 let, mám za sebou dva roky života v USA a v UK, mám vystudovanou VŠ, byla jsem na x školeních a to podstatné je, že mě ta práce stále baví a jsem mezi dětmi ráda. ALE, praxe na ZŠ je opravdu někde jinde. Děti, které si vedu od 3. třídy opouštějí náš "ústav" s dobrou znalostí jazyka, ale jsou zde určité faktory - inteligence, zájem a domácí příprava dětí. A na systému - článek, gramatika, slovíčka, procvičování - nenacházím nic závadného. Máme na škole nové učebnice - Happy Street a Project - všechna nová vydání. Používám Smartboard, poslechy, hry a všechny možné metody, ale v některých třídách, kde není o učení zájem, se mohu rozkrájet a stejně je to nebaví. Jděte tedy - vy všechny teoretičky výuky - do procesu na běžné ZŠ a budete někde žasnou
Odpovědět