15.9.2012 21:08:46 Ilza
Učitelka angličtiny
Ačkoliv s velkou částí názorů v článku souhlasím, nedá mi, abych nereagovala z pozice učitelky angličtiny na základní škole (18 let praxe). 1) Počet žáků ve skupině: Snem každého učitele angličtiny (a nejen angličtiny) je učit ve skupině do deseti žáků. Bohužel finanční situace ve školách toto neumožňuje a proto ředitelé dělí skupiny až při zmíněných 24 dětech. Je tedy pochopitelné, že se pak nemůže učitel věnovat každému žákovi a kvalita výuky tím trpí. 2) Nové učebnice: Za situace, kdy má škola k dispozici v ročním rozpočtu 7 tis. Kč(!)na všechny pomůcky, nemůže koupit učebnice, kdy každá stojí 200 a více korun. Věřím, že by někteří rodiče rádi svému dítěti na knihu přispěli, ale nelze pracovat pouze s polovinou žáků a nelze ani zbývající rodiče nutit k nákupu pomůcek. 3) Kvalita učitelů: Velká část učitelů angličtiny byla situací donucena k tomu, aby jazyk vyučovala. Pracovali na sobě a věnovali tomu spoustu volného času. Někteří by se rádi této povinnosti zřekli, kdyby byl k dispozici jiný "kvalitní" učitel - ale není. Prostě učitelé s dobrou znalostí jazyka a metodiky se na základní školu nehrnou. Co říci závěrem? Ne že by nebylo špatných učitelů, ale výše uvedené problémy dokážou pokazit i za jiné situace dobrou výuku.
Odpovědět