9.6.2014 20:40:48 Maddala, 3 svišti
Zrcadlo společnosti
Já bych chtěla reagovat na některý z předchozích příspěvků - biflování je k ničemu...
myslím, že to není pravda... kapacita mozku se zvyšuje, i kdyby se děti učily nazpaměť třeba telefonní seznam... jistě - je vhodné je učit to, co se jim může někdy v životě hodit.
Základní škola je podle mne - na prvním stupni proto, aby člověk obstál ve společnosti, aby uměl číst, psát a počítat, aby byl zkrátka gramotný...
druhý stupeň ZŠ vidím tak, že zde by dítě mělo začít rozlišovat (a i rodiče a učitelé), které předměty mu jdou a baví, které ne, jestli spíše humanitní či technické obory, dítě je směřováno ke svému budoucímu povolání. Jistě je pro žáka bolestné, že neuspěje vždy a dobře ve všem, ale to prostě k životu patří a právě to mu může dost pomoci v rozhodování, kam dál na školu.
Určitě své žáky neshazuju ve smyslu, že jsou hloupí, a že na to nemají.... pomohu, co to jde, a prostě pro někoho je dvojka špatná známka a vím, že má na víc, pro někoho je čtyřka úspěch...
Takže na častý dotaz "mých" dětí - K čemu mi to nebo to v životě bude? odpovídám popravdě - Nevím. V tuto chvíli k tomu, abys prošel do dalšího ročníku... nevím, kam zamíříš dál, nevím, co budeš studovat a kde pracovat. Třeba k něčemu ano, třeba už nikdy k ničemu.... dětem, které jdou rovnou na pracák, těm asi k ničemu (i s tím jsem se bohužel setkala :-().
Odpovědět