10.6.2014 22:12:56 Eilatt
Re: Všechno je o propojení. Akce vyvolává reakci.
Maddala
tak biflovat se dítě určitě občas musí, jak jinak se naučit třeba slovíčka v cizím jazyce, nebo dějepis atd.
ALE jak už jsem psala třeba o tom zeměpise, tak biflování naprosto nesmyslných údajů bylo k ničemu, navíc to učil neschopnej učitel, ono je to i o tom. Pokud jde hlavě o tréning mozku, to už by bylo snad lepší nechat děti nadrtit pěkné básně
, než že v pobřeží Slonoviny se těží uran, uhlí, pěstují banány, káva a skořice a x dalších věcí, co měli všichni na tahákách, protože se to zapamatovat ani nedalo. To, že pomalu nikdo neví, kde vůbec ta země leží, jak to tam asi vypadá, jak tam ti lidé žijí, co je tam na životě zajímavého, to už bylo vedlejší, natož aby to samé tušili třeba o Velké Británii.
On třeba i ten zeměpis by se dal učit daleko zajímavěji a jinak, přece podstatou učení není nadrtit se a okamžitě zapomenout, ale aby jim v hlavách alespoň něco zbylo. Viděla jsem zajímavě udělané hodiny zeměpisu, takže se to dá i jinak.
Ale zas ne pořád, to je jasné, učení nemůže být jen zábava, ale tenhle extrém co jsme měli my, by to taky být nemusel.
Možná že základní problém už je v osnovách, které nařizují učit jen kvanta povrchních údajů a definic, a ne hledat souvisloti, nevím.
Odpovědět