11.6.2014 9:11:01 Verca
Re: Všechno je o propojení. Akce vyvolává reakci.
Do jisté míry by se systém změnit mohl,ale problém je v tom a to přizná každý učitel,že je příliš mnoho učiva,které se během roku musí zvládnout a to je nařízeno shora a to bez biflování nejde a za to nemůže učitele nikdo vinit.Už několikrát jsem se ptala,proč se děti učí rozbor vět a u sloves třeba určují třídy a do teď mi nikdo neodpověděl.Proč se třeba vzdělávání nezaměří na tvůrčí psaní.Problém je,že tu máme ústav pro český jazyk a ten,aby vykazoval činnost,tak do vzdělávacího systému zasahuje a nepřímo určuje,co se bude učit.Základní škola by měla být o základním vzdělávání ne o vnucení a do detailu probíraném učivu (moc odbornosti).Automechanik se učí větný rozbor,který nikdy nepoužije.Budoucí cukrářka se učí funkce,apod.Při sestavování souboru základního vzdělávání by měli být učitelé(ti co učí) a určit co je dobré a co už ne.Ti jsou v praxi každý den,ne úředníci.Od stolu se zdá vše jednoduché a praxe je pak úplně jiná.
Odpovědět