Jak přivést dospívajícího, konzumenta televizních pořadů, k tomu, aby se stal aktivním účastníkem dění v rámci rodiny a školy.
1. Všímejte si, jak reagujete vůči pasivnímu chování dospívajících. Je pro vás opravdu těžko snesitelné?
Nesnažte se je přivést okamžitě a silou argumentů a sankcí někam, kde si je přejete mít.
2. Snažte se přijít na smysl pasivního chování:
3. Stimulujte jejich intelektuální zvídavost a pomáhejte jim osvojovat si vědomosti, které jim předáváte, nebo reagovat na pořady a filmy, které sledují:
Vybízejte je, aby je projevovali;
4. Jakmile je to jen možné, navrhněte, vysvětlete dospívajícím nebo svým žákům předběžnou dohodu přizpůsobenou jeho individuálním možnostem. Dohodu s nimi proberte nebo projednejte. Měla by se týkat
Když se dospívajícímu samotnému nedaří dodržovat dohodu o sledování televize, podpořte ho tím, že mu připomenete, kolik je hodin, připomenete bez vyjadřování emocí dohodu a sami televizi vypnete...
Podle knihy Edith Tartar Goddetová: Umění jednat s dospívajícími (Portál, 2001)
Poslední fotky z emailového průvodce rodičovstvím.
Emailový průvodce rodičovstvím je zdarma pro všechny rodiče od početí do 6 let věku.
Těhotenství |
Dítě |
(C) 1999-2018 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.
Publikační systém WebToDate.