9.11.2010 13:30:59 janula8152
Re: Reklamace zboží - vrací se poštovné?
Podle zákona máš nárok na škodu a náklady, které ti vlivem vady výrobku vznikly. Tzn. pokud jsi nucena posílat vadný výrobek zpátky, tak máš nárok na úhradu poštovného. V praxi to tak bohužel nefunguje. Eshopy ti řeknou, že třeba lístek na tramvaj aby jsi dovezla reklamaci do kamenného obchodu si taky nenecháš proplatit, a tím to pro ně končí(taky jsem v jednom takovém pracovala a posílala lidi do háje, i když jsem věděla že mají pravdu). Jde o to, jak seriozní je to eshop a jak máš nervy na to se s nima dohadovat. Obecně má zákazník u reklamací právo na ledasco, ale u nás není zvykem to uplatňovat a hlavně firmy nejsou zvyklé to uznávat. Pěkná je například formulace v zákoně, že prodávající musí prokázat že výrobek vadu NEMÁ!!! Tzn. že zákazník nemusí dokazovat že je výrobek vadný, ale naopak výrobce musí prokázat opak!!
Odpovědět