29.1.2016 13:49:37 Alca
Re: význam známky na vysvědčení v první třídě
Mě čím dál tím víc přijde, že známkování je v podstatě nic neříkající. Je to zjednodušené posuzování vědomostí, které je ale ve skutečnosti velmi hrubé, protože rozsah známek není zas tak velký (zmiňovala to v minulém tématu Delete - je jedno zda písemku dítko zvládne na 74% nebo 45%, vždy má trojku). Přijde mi, že by možná bylo rozumnější hodnocení v % - jak velké % látky dítě schopné zvládnout - vypovídalo by to o něm mnohem víc než známky, které jsou navíc hodně subjektivní.
Známkování dle mého hodně podporuje soutěživost mezi dětmi, která je leckdy podporovaná i rodiči (přeci nebudeš horší než...). Přitom ve vzdělávání by mělo jít hlavně o rozvoj vlastních schopností, vlastních znalostí a k tomu je dle mého mnohem lepší to hodnocení % plus slovní hodnocení.....
V první třídě by se dle mého mělo absolutně na známky zapomenout (proč by taky mělo být důležité nějaké číslo), mnohem důležitější je to slovní ohodnocení, které nejvíc vystihuje pokroky a nedostatky. Na známkování bych začala pomalu najíždět v druhé třídě.... Koneckonců, už to, že je dítko nějak hodnoceno je změna, pokud si dobře pamatuji tak ve školce zrovna moc hodnocené nejsou.....
Odpovědět