29.1.2016 21:06:22 zefýr
Re: význam známky na vysvědčení v první třídě
To nejsou jedničky za nic, Kreditko. Každý člověk má své limity. Někdo ujde delší cestu, než třeba ten, co to objektivně umí líp.
Dcera se třeba naučila někdy vě školce číst úplně sama, brzy přešla na klasické čtení- dospělácke, brzy na rychločtení- učitelka ji předváděla jako malého Quida.
Pokud by se mělo známkovat podle dřiny, tak v první třídě by ze čtení měla pětku a ten, co deset minut slabikoval větu jedničku.
Pokud by se mělo známkovat podle dcery, tak nikdo jiný by jedničku mít nemohl.
Tohle ona naopak zažívá v tělocviku ( namluvila si, že jí nejde, ale zajímavé je, že jí všechno ve volném čase jde- kolo, brusle, lyže, takový to podivný prkno s kloubem...) není nejrychlejší a přesto má jedničky.
A z toho tělocviku- loni ve čtvrté- mám zajímavou historku, která vypovídá o tom, že děti stejně soutěží bez ohledu na jedničky a ví moc dobře jak na tom kdo je. Děcka měla ve dvojici vyšplhat nahoru na tyč a kdo tam déle vydržel vyhrál. Dceru si vybrala spolužačka se slovy, že bude mít jedničku zadarmo. Dcera domů přišla s odřenou a spálenou nohou. Visely tam obě tak dlouho, že to musela učitelka odpískat jako nerozhodné.
Dcera říkala, že za tu poznámku tam měla v úmyslu zůstat tak dlouho, dokud by vysílená nepadla dolů na zem, ale dobrovolně by se nevzdala

Odpovědět