"Jdi do hajzlu!", "Nelez mi na nervy, kreténe!", "Co si myslíš, ty čůráku?", "Chceš pěstí?","Seru na tebe!". To není konverzace zachycená v některé z cel mírovské věznice.
Zatímco většina učitelů soudí, že příčiny nekázně žáků lze hledat ponejvíce v rodině, žáci sami považují úpadek dobrých mravů ve školách především za důsledek špatného přístupu učitelů.
Není neobvyklá situace, kdy například žák třetí třídy je v matematice sotva o kus dál než prvňáci. Rodiče i dítě jsou bezradní.
O AFS mezikulturních programech hovoří Klára Kubišová.
Také si nevíte občas rady s výživou vašeho školáka? Také by nejraději obědval hranolky a colu, což se vám nelíbí? Co bychom vlastně měli vědět o výživě dětí školního věku?
Jak si vysvětlit, že dítě je ve škole v některých předmětech docela jiné než doma? Mají děti dvě tváře – nebo snad ještě více?
Stavět na základech tradičního školství a v zaběhnutých dimenzích, nebo hledat nová východiska, vkročit do nepoznaných vod a zkusit dělat věci úplně jinak? Pro variantu druhou se rozhodli v Kostelci na Hané.
Někdy bereme povinnou docházku do školy tak samozřejmě, že si ani neklademe otázku, proč vlastně dítě do školy chodí a proč se vzdělává.
Vzhledem k tomu, že jsme se ve správné době přinachomýtli ke vzniku soukromé základní Školy Hrou v Praze 6 na Břevnově, absolvovaly naše děti 1. stupeň školního vzdělání tam a rozhodně to považuji za šťastné řízení osudu.
(C) 1999-2018 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.
Publikační systém WebToDate.