Re: Móda
Vážená Štěpánkoo,
nevkládejte mi mezi řádky, co jsem nenapsala. Jobs nebyl lenoch, ale odmítal určité konvence. Také dítě, které nejde do primy, ale zůstane v 6 třídě, ač má talenty, nemusí být lenoch, ale prostě se chce rozvíjet jinak než je v naší kotlině in. Nebo se rozhodne pro gympl od prváku, jak tu psala jedna paní.
Už vidím Jobse, jak by vyváděl, kdyby mu jeho rodiče důrazně opakovali, že tu školu nemá vzdávat, že na to má, že když tam jednou šel, tak by byla zrada, kdyby to opustil, co z něj bez školy bude...stačí si o něm něco hlouběji přečíst a člověk si udělá názor. Řada programátorů nedodělala ani prvák VŠ. Prostě jim to k tvorbě bylo zdržováním.
Cílevědomý a pracovitý neznamená nutně, že musím studovat tam a tam...nebo mít diplom či ten a ten diplom...Jobs v rozhovoru pro knihu uvádí přibližně to, že mu nejvíc dalo nepracování při pobytu kdesi v Asii...
V otázce rozvoje věd - Edison byl také pilný nekonvenční typ člověka. Kdyby se dřel někde něco, co by pak tolik nevyužil, asi by toho nestihl tolik v tom období vynalézt.
V umění - Bohuslav Martinů, řada malířů - nemá cenu jmenovat, to byli nesmírně pilní lidé, kteří se rozvíjeli velmi neobvyklým způsobem.
Nechat dítěti volnost nemusí nutně znamenat, že zpustne. Ale třeba získá čas, aby v něm uzrálo to, co má a nejen to, co my máme za představu.
Odpovědět