29.1.2012 11:39:33 Martina, 3 děti
téma, které také řeším
Ahoj všem, od loňského roku řeším (s velkým předstihem) tuto otázku "šestá třda, nebo prima".
Syn je sice teprve ve druhé třídě (ze zdravotních důvodů šel o rok později, takže už by měl být ve třetí) a já už pro něj plánui gymnázium. Vyplynulo to tedy spíše z doporučení pedagogů....
Jenže když se před ním jen zmíním, že by z páté třídy mohl jít na gympl, tak hned odsekne, že nikam chodit nebude, že tady má kamarády.....
Takže se spíš "já peru" s tím, jak ho motivovat ke studiu n gymnáziu.
Vím, že je ještě nějaký ten rok čas a situace se může změnit, ale je třeba pomýšlet i na to, co nám ostatní doporučují.
Manželovi by se více líbilo, kdyby zůstal tady na ZŠ, protože prý bych mu vzala dětství. Mě by se to samozřejmě líbilo z důvodu vzdálenosti také (školu máme přímo u domu a nemusí ani přecházet žádnou silnici, jde jen po chodníku).
Ale na druhou stranu, když vidím, jak probíhá jeho individuální vzdělávání (tedy spše neprobíhá), přestože by se měl učit jinak, tak jsem z této školy už teď zklamaná, že našemu synovi nedává to, co by mu měla dávat - tedy jiné vzdělání.
Abych to moc nerozváděla - syn je členem Mensy ČR, tedy má dost vysoké IQ a také je hodnocen jako velmi nadaný ve více oblastech, proto nám bylo doporučeno individuální vzdělávání, nebo škola přímo pro nadané žáky (která je tedy dost daleko). Zvolili jsme tedy tu individuální výuku, kterou ale zmíněná škola "neposkytuje dostatečně, jak by měla".
Jak se tedy zachovat v této situaci, kdy dítě předpoklady má, ale nechce odejít kvůli kamarádům?
Odpovědět