21.6.2005 18:20:01 Šáry
Re: Názor
Zajímalo by mě,
jestli ty děti z té alternativní školy OPRAVDU nic neuměly, nebo jestli jejich neúspěch pramenil spíš z neznalosti toho, "co po nich ten učitel chce".
Můj názor na školu v té podobě, co jsem ji většinou absolvovala já, je tento:
Škola je instituce sloužící především k tomu, aby byly děti nějak zaměstnány a neměly čas se toulat po ulicích a vymýšlet blbosti. Způsob výuky je značně neefektivní, protože se musí brát ohled na často značnou různorodost žáků ve třídě, a tak na pět gramů skutečné informace připadá deset kilo balastu a na co by stačila půlhodina, na to se i s tím balastem spotřebují dva měsíce.
Podstatou zkoušení často není zjistit vědomosti dotyčného o dané problematice, ale jeho schopnost odhalit, co chce zkoušející slyšet, a přizpůsobit se tomu. Logické myšlení často není podporováno a někdy je i na škodu. Absolutně jsou opomíjeny souvislosti, tedy ne ŽE k něčemu došlo, ale PROČ k tomu došlo a jak to souvisí s jinými jevy, které se nás dotýkají.
Důsledkem výše uvedeného je nízká funkční gramotnost i spousty vysokoškoláků (tj. dokážou přečíst text, ale s porozuměním a uvedením do souvislostí už mají obrovské problémy). Zde musí skutečně nastoupit rodiče a pokud nechtějí mít z dítětě zglajchšaltovaného pologramota, spoustu věcí mu dovysvětlit po svém.
Jestli je to už dneska jinak, jsem moc ráda. Za mne to bylo bohužel takto a proto souhlasím s článkem, že školní prospěch zdaleka nemá takový význam, jaký je mu učiteli i rodiči připisován, a že nemá cenu mu podřídit volnočasové aktivity dítěte, které jsou při jeho pozdějším skutečném uplatnění mnohdy mnohem cennější.
Odpovědět