22.6.2005 0:18:10 Šáry
Re: Názor
Ivule,
souhlasím. Klidně ať se to učí i na kravinách, když budou zábavné a poslouží k lepšímu zapamatování. My jsme se ale často učili na příkladech, které nebyly ani z praxe, ani zábavné. Takové to: když jeden dělník vykopá tři metry příkopu za dvě hodiny, za kolik hodin vykopá sedm dělníků dvacet metrů. To není ani moc z praxe a zábavné už to není vůbec. Je to k ničemu.
Ta praktičnost nebo zábavnost, nebo ještě raději obojí, to není jen proto, abychom vyšli vstříc pohodlnosti žáčků. Pokud je do učení zapojeno víc smyslů (třeba když si budu muset ten vyměřený koberec na modelu taky sama ustřihnout a vměstnat ho do modelové místnosti), nebo city (legrační příklad, kterému se zasměju a je tak absurdní, že si ho zapamatuju), je efektivnější, člověk si to zapamatuje rychleji a pamatuje si to déle.
Odpovědět