9.11.2006 7:50:07 Kája, 3 děti
Re: Vazba na SŠ
Já jsem se nedávno díky novinovému článku o Reformě školství, dozvěděla od paní učitelky, že s tím jsou problémy už dnes.
Když budu konkrétní, tak děti narozené do roku 1969 měly 9 tříd, dalšich několik let se testovalo 8 třid, přičemž všechno učivo se do těch osmi tříd nacpalo. Po několika zkušebních letech se zjistilo, že je toho moc, tak se některé věci ubraly, třeba v matematice kvadratické rovnice, se kterými se ale na některých středních školách počítá, že je žáci znají. Někteří učitelé tedy ty děti, co se na SŠ hlásí s podobnými "výpustky" aspoň seznámí. Později se zase začlo učit na ZŠ povinně 9 let, ale ty věci, kterí byly z učiva kdysi vypuštěny, už se tam povinně nevrátily, a pak se světe div, že deváťáci se nudí.
Možná proti tomu ta reforma pomůže, ale dosud žádná reforma nebyla úplně k dobru dětí. Záleží určitě na tom, jak už psaly přispěvovatelky dříve, jak se k tomu která škola a učitel postaví. Pak je vcelku jedno, v jakém programu se děti učí. Copak se nám toho tolik stalo, když jsme se museli učit po staru? Ano, spousta dětí měla trojky, ale spousta dětí 1 a 2, což asi odpovídá. A že si občas učitel na někoho zasedl? Myslíte, že tohle může nějaká reforma změnit? To snad změní jen to, že učitelé, co jim to nemyslí, se zamyslí.
Odpovědět