10.11.2006 15:10:04 markéta,3kluci
Re: Montessori ZŠ
Nemám sice zkušenost se školákem v Montessori škole, ale můj syn navštěvuje školku v programu Začít spolu, která je svým způsobem programu Montessori podobná. Syn je taky lajdák a zapomnětlivý, velmi hravý, kreslení je taky bída, takže proto sem píšu.Příští rok už taky nastupuje do školy a chtěli bychom, aby dále pokračoval na stejné škole. Myslím, že pro takové děti je Montessori nebo Začít spolu ideální, mohou pracovat vlastním tempem, dělat to, co zrovna jsou schopné zvládnout. Nebála bych se toho, že není důsledný, k tomu právě tyto školy vedou. A nejdůležitější je ona spolupráce školy s rodinou, to je u těchto dětí nepostradatelné.To bych viděla jako hlavní výhodu, že učitel spolu s rodičem se radí, v čem budeme společně dítě podporovat,povzbuzovat, co už zvládlo a jak s ním pracovat.
U lajdáckého dítěte v klasické škole naopak hrozí, že se po něm bude někdo s pedagogů vozit. V alternetivních školách by to snad nastat nemělo.
A ještě k těm chytrým a bezproblémovým dětem. V některém předchozím příspěvku měla některá maminka obavy,aby nadané dítě v alternativní škole nebylo bržděno. Myslím, že bych se toho obávala spíš v normální škole. Do naší školky chodil chlapeček, který uměl před nástupem do školy plynule číst a studovat, věděl např. jak se jmenují mraky na obloze a četl Pána Prstenů...A začal chodit do školy Začít spolu. Chlapeček je,pravda trochu neposlušný, nečeká až paní učitelka domluví a doplní ji,protože jeho znalosti jsou opravdu podivuhodné. V normální škole by se z takového kluka paní učitelka asi zbláznila. A tady může studovat učivo tak 4.-5.třídy.Sama jsem ho viděla jak si dělá výpisky asi z fyziky. Takže v alternativní škole bych se fakt nebála, že by se rodiče a pedagogové spolu nedomluvili. Jen je třeba vybrat tu, jejíž program mi bude blízký.
Odpovědět