Re: Montessori ZŠ
Jsme z Prahy a máme v dosahu jak Montessori, tak Waldorfskou MŠ i ZŠ. Systém Montessori mě oslovil a tak můj starší syn navštěvoval Montessori MŠ-k jeho plné spokojenosti(k mojí ne zcela). Pozitiva:vybral si, co bude dělat, naučil se ctít pravidla a samostatně se věnovat určité činnosti. Negativa-každý si jaksi vybírá jen to, co ho baví a co mu jde, takže syn většinu času hrál fotbal nebo stavěl z Lega. Není moc na kreslení, a tak výkres si ze školky nesl tak 2X za rok.Chtěla jsem, aby jako předškolák více cvičil grafomotoriku, ale v Montessori školce nikoho k ničemu nenutí, takže u zápisu do školy a kreslil jako 3-leté dítě a velmi neochotně.Není pro něj problém říci komukoli a kdykoli "To mě nebaví, to dělat nebudu." Je to dobře, nebo špatně?? Jako systém je to asi pro školku dobré, ale pro ZŠ jsem ho jednoznačně zavrhla-pro život je potřeba, aby se děti naučily všechno, ne jen to, co je baví.Syn je nyní v 1.třídě klasické ZŠ a začíná poznávat, že někdy je potřeba pracovat, i když si chce radši hrát, a že např. umět psát je zkrátka nutnost, i když cesta od kostrbatých čárek k čitelnému písmu je dlouhá a pracná. A to je podle mě podstatně blíž k životní realitě. Mimochodem- po prvním rozčarování (mami, proč jsou ty přestávky tak krátké?) přišly velké pokroky i v těch "méně zajímavých" oblastech a syn je moc hrdý na svoje úspěchy. Sám totiž vidí, že to, co se mu zpočátku nedařilo(psaní), stačilo s trochou sebezapření cvičit a teď už celý pyšný píše svoje první slova.V Montessori systému mi chybí ten moment překonání vlastní nechuti a počátečního neúspěchu-pro život nepostradatelný!!-o to víc si pak vážíme výsledku.
Odpovědět