Dril-proč ne
Mám některé pozitivní zkušenosti s drilem,první z nich ilustruje článek:starší synek měl v první třídě paní učitelku,která vyžadovala za domácí úkol přečíst článek třikrát,u natvrdlejších jedinců i pětkrát.Přišlo mi to takové středověké,ale syn se naučil číst ani nevím jak.Nepochybně uměl článek víceméně zpaměti,ale asi to spojení znalosti textu s písmenky na papíře mělo svůj efekt.Druhý synek měl hodnou paní učitelku,která chtěla přečíst článek doma jen jednou a nebylo to ono...
Sama jsem zažila dril na kurzu v Anglii-pan učitel nás nutil recitovat určité obraty,které si pamatuji dodnes.Kdežto v dalším kurzu(pro pokročilé) jsme psali scénář,sehráli a natočili díl seriálu.Naprosto ztracený čas.
Na druhou stranu velmi podnětné diskuse v hodinách literatury,které učinily z rozboru textu velké dobrodružství,bych nikdy nevyměnila za pouhé memorování.
Jak píše pan doktor Mertin:ničeho příliš.
Odpovědět